MADRIGALI MAGRI (1994 - 2004)
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"Lische"
(1998) main contents index
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01 ISOLAMI
02 Trance
03 BORDERLINE 
04 Strada secondaria
05 OMINIDE
06 Punti cardinali
07 SOGNIDORO
08 FOSCA
09 MEGACASMA
10 Palombari
11 BREVE + ghost: Madrigale per chitarra e trapano.

Negarville - cover

Production: MADRIGALI MAGRI 1998 ( MM003 digipack [ P ] Genn. 1999 )
"Lische" [ fishbones ] 11 tracks- Total time: 40’13’’
SOLD OUT

INFO

madrigali magri was: gmb + vale + nico

Recorded and mixed in Preggio (Perugia, Italy) during summer ’98 by: Françoise R. Cambuzat, Chiara Locardi, Alessandro Bartolucci.  Some short tracks have been recorded  by M. M. in Nizza Monferrato and Genova during the period '96/'98.  Samples, editing and mastering by M.M. and MaxTatti.

The quest for "real"; since the M.M. project started, 5 years ago, the music we play have ever been what we deeply feel. Working hard on ourselves, as a sort of corrosion, the lasted way to play our music had formed an essential untamed core. We start from here.

La ricerca di ciò che è autentico.
Ciò che suoniamo è ciò che siamo. Abbiamo agito su noi stessi come il tempo sulle cose:
sottraendo materia e restituendo ciò che resta. Dopo la scarnificazione del superfluo, ciò che resta dura.
Un nucleo irriducibile e pungente.
Un grado zero.
Noi cominciamo da qui.

 

lyrics in this album:

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(E) thanks to Jeremy Hicks and Giuseppe Ricagni for their help in translation.

Isolate me you have a paradise in your eyes but what you've got inside is more than a good enough reason for hell - resign yourself to your fate and be happy - leaves in a wood bewildered by the wind

send fog - send haze

a long wintern - let it be - i will return my stupid cardiac muscle to the inventor of every desert - i will return my stupid cardiac muscle because it can't keep tim e

trance

1 )slices of a big fish

2 )the french word "trance"

strumentale

 

borderline i thank the time that lets us pass on to the song of a dawn from the bottom of the sea

i'm here to get tired spend myself use me up

to stop me you can delete me just like that whit your eyes shut.

humanoid solid solitude buzzes and echoes i can smell it at a distance it's an hypnosis an anxiety a mixture barricated by ribs a muscle an anvil that weighs a ton but it is nothing - nothing much for nothing much - too cold from too much fire - the most disoriented fly entertains me whit a kind of dance on the ceiling makes a 'tack' and bounces inertia a bell a rain an humanoid thinking perhaps it is nothing

i would like to notice and to stay below the memory's threshold

a funnel a blockage an about-face on a billiards of mud - i'm muddling cardinal points

sweet dreams where do my sweet dreams are with all those shining things they promised in chorus to my ordinary made of tar

time: waste yourself - blood: flow with no sense - burying everything inside

when i had my sweet dreams at the bottom of the alley, also the dirtiest one, and on the marshy asphalt i used to follow a shining beat - i used to have sweet dreams

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(I)

Isolami

hai un paradiso in viso ma quello che hai dentro

è più di un buon motivo per l'inferno

sottoscrivi il tuo destino e stai contento

foglia in un bosco sconvolto dal vento

isolami

manda nebbia manda foschia

un lungo inverno lascia che sia

isolami

renderò il mio stupido muscolo cardiaco

all'inventore del deserto

renderò il mio stupido muscolo cardiaco

perché non sa tenere il tempo

...

 

border line

ringrazio il tempo che ci fa passare

al canto di un'alba dal fondo del mare

sono qui per stancarmi

spendermi consumarmi

per fermarmi puoi

cancellarmi così

ad occhi chiusi

...

 

ominide

solitudine solida

ronza e rimbomba

l'annuso a distanza

è un'ipnosi un'inquietudine un misto

barricato tra le costole un muscolo un'incudine

pesa quintali e non è

troppo poco per troppo poco

è troppo freddo per troppo fuoco

la più ebete cimice

mi intrattiene in una specie di danza

sul soffitto lei fa stak e rimbalza

immobilismo una campana una pioggia un ominide

che pensa magari non è

troppo poco per troppo poco

è troppo freddo per troppo fuoco

vorrei accorgermi e starmene

al di sotto della soglia del ricordo

un imbuto una matassa un ingorgo

testa coda sul biliardo di fango confondo

punti cardinali

...

 

sogni d'oro

dove sono i miei sogni d'oro

e tutto quello che di luminoso avevano promesso in coro

al mio ordinario catramoso

avevo sogni d'oro

adesso sprecati tempo

scorri sangue senza senso

seppellendo tutto dentro

quando avevo i miei sogni d'oro

in fondo al vicolo anche al più schifoso

e sull'asfalto paludoso

seguivo un battito luminoso

avevo sogni d'oro

...

megacasma

in profondissima calma

il mastodonte fantasma nuota

nel buio nel basso nel buio

presagio di un'acqua piatta

fissando il punto dove l'occhio non osa

dal nero del basso del fondo

il megacasma affiora

disinabissati

è grande sapere che esisti

da qualche parte negli abissi degli abissi

dove niente saprebbe seguirti

nel sottofondo del mondo

assurdo incombi da sotto

in una dimensione all'opposto

megacasma l'abisso è il tuo cosmo

disinabissati

...

breve

esserci non è facile

esserci può essere sublime

rispolvererò la mia voglia di vivere

rinoleggerò un passaporto oltre confine

perché noi di qui ce ne andremo insieme

comunque sia è così

ti porterò in un posto che non è la fine

non chiederò quanto resta da camminare

perché noi di qui ce ne andremo insieme

ricordati che noi di qui ce ne andremo insieme

comunque sia è così


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interviews and reviews | (I) =in italian | (E) = in english
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(E) from AMG EXPERT REVIEW http://allmusic.com/

Review by Matt Borghi

 

Madrigali Magri's Lische opens with a beautifully quiet piece that is complemented with a minimalist guitar and drum line. In places, Madrigali Magri sounds a lot like Cave In , particularly that group's 2000 release, Jupiter , only all of the words on Madrigali Magri's Lische are in Italian, which is quite an interesting touch.

In places, Lische becomes quite experimental and even dissonant, but one can tell that it's just the band going with its experimental U.S. indie scene tendencies. What's truly remarkable about this recording is the use of quiet throughout. A lot of recordings go the full way and put the whole thing out there in three and a half minutes, but a good quiet recording builds slowly; in fact, this brings to mind the Tortoise track "Djed" (from the Millions Now Living Will Never Die recording), with its dub-laden, minimalist qualities. In fact, perhaps one could go a step further and say that Lische is quite a bit like the earlier work of Tortoise.

Lische certainly has a post-rock aesthetic, and this, along with some of the other unique qualities of the recording, make it infinitely listenable. This is an excellently organic recording, and one that truly gives some insight into a fantastic ensemble at work.

[...]

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the complete index of "Lische" reviews and interviews is under construction:
come back soon.

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